• Skip navigation
  • Skip to navigation
  • Skip to the bottom
Simulate organization breadcrumb open Simulate organization breadcrumb close
FAU Didaktik der Mathematik, Prof. Lindmeier
  • FAUTo the central FAU website
  1. Friedrich-Alexander-Universität
  2. Philosophische Fakultät und Fachbereich Theologie
  3. Department Fachdidaktiken
Suche öffnen
  • Deutsch
  • Campo
  • StudOn
  • FAUdir
  • Jobs
  • Map
  • Help
  1. Friedrich-Alexander-Universität
  2. Philosophische Fakultät und Fachbereich Theologie
  3. Department Fachdidaktiken

FAU Didaktik der Mathematik, Prof. Lindmeier

Navigation Navigation close
  • Our Team
  • Research
  1. Home
  2. Research

Research

In page navigation: Research
  • Re:Math
  • TaiGer Noticing
  • EWIWE DigiLev
  • PerformA
  • kyMa
  • Past research projects

Research

Prof. Dr. Anke Lindmeier

Prof. Dr. Anke Lindmeier

Head

Chair of Mathematics Education Research
Department of Subject-Specific Education Research

Room: Raum 2.022
Regensburger Str. 160
90478 Nuremberg
Germany
  • Phone number: +49 911 5302-95535
  • Email: anke.lindmeier@fau.de
  • Website: https://www.didmath.phil.fau.de/team/lindmeier/
  • Google Scholar: Page of Anke Lindmeier
  • ORCID: Page of Anke Lindmeier
  • Research Gate: Page of Anke Lindmeier

Office hours

  • Each week We, 08:30 - 10:00, Bitte kontaktieren Sie mich vorher mit Ihren Anliegen von Ihrer offiziellen Email-Adresse und lassen Sie sich den genauen Zeitslot bestätigen.
  • Each week Mo, Room Cauerstr. 11, Erlangen, Raum 2.316, Bitte kontaktieren Sie mich vorher mit Ihren Anliegen von Ihrer offiziellen Email-Adresse und lassen Sie sich den genauen Zeitslot bestätigen.

Thank you for stopping by and showing interest in our research! We’re in the process of building this page to share our work with you. Just like solving a complex math problem, creating something great takes a bit of time (and maybe a few cups of coffee).

Re:Math – Explicit Integration of  School and University Mathematics in the First Phase of University Studies

Mismatch problems between students’ prior experiences and the demands of university mathematics are considered a key cause of dropout in mathematics degree programs. How can the transition into university mathematics be designed in a way that builds on students’ knowledge and experience while also highlighting the relevance of university mathematics for the teaching profession? This is the question we aim to explore.

TaiGer Noticing –​ Role of cultural norms for instructional quality

What teachers understand by “good” mathematics instruction could also be a question of the cultural context. We investigate this exemplarily in the contrast between Germany and Taiwan.

EWIWE DigiLev – Digitale Lernverlaufsmessungen im Bruchrechenkontext​

Prior knowledge influences learning outcomes, but how exactly is an open question. We examine the learning processes in the context of fractions in depth in order to clarify the basis for adaptive teaching offerings.

PerformA – Performanzbasierte Assessments zur Bilanzierung der fachlichen Lehrkräfteausbildung​

Wie wird aus Wissen Performanz, oder genauer: Welche Rolle spielen Bereiche professionellen Wissen und andere Kompetenzfacetten für die Qualität des Mathematikunterrichts? Und wie können (angehende) Lehrkräfte lernen, ihr Wissen zu nutzen? Das möchten wir verstehen. ​

kyMa – know your math

We investigate the competences future teachers acquire for mathematics instruction during their teacher training program and how pre-service teachers and career changers differ in their paths to professionalization.

Past research projects

Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg
Lehrstuhl für Didaktik der Mathematik

Regensburger Str. 160
90478 Nürnberg
  • Legal notice
  • Privacy
  • Accessibility
  • Facebook
  • RSS Feed
  • Twitter
  • Xing
Up