• Skip navigation
  • Skip to navigation
  • Skip to the bottom
Simulate organization breadcrumb open Simulate organization breadcrumb close
FAU Didaktik der Mathematik, Prof. Lindmeier
  • FAUTo the central FAU website
  1. Friedrich-Alexander-Universität
  2. Philosophische Fakultät und Fachbereich Theologie
  3. Department Fachdidaktiken
Suche öffnen
  • Deutsch
  • Campo
  • StudOn
  • FAUdir
  • Jobs
  • Map
  • Help
  1. Friedrich-Alexander-Universität
  2. Philosophische Fakultät und Fachbereich Theologie
  3. Department Fachdidaktiken

FAU Didaktik der Mathematik, Prof. Lindmeier

Navigation Navigation close
  • Our Team
  • Research
  1. Home
  2. Research
  3. kyMa

kyMa

In page navigation: Research
  • Re:Math
  • TaiGer Noticing
  • EWIWE DigiLev
  • PerformA
  • kyMa
  • Past research projects

kyMa

kyMa – know your math

Carina Albu

Carina Albu (née Lange)

Research Scientist

Chair of Mathematics Education Research
Department of Subject-Specific Education Research

Room: Raum 2.023
Regensburger Str. 160
90478 Nuremberg
Germany
  • Phone number: +49 911 5302-95537
  • Email: carina.albu@fau.de

We investigate the competences future teachers acquire for mathematics instruction during their teacher training program and how pre-service teachers and career changers differ in their paths to professionalization.

Objectives

  • Development of an online assessment tool to measure professional competences of (prospective) mathematics teachers and career changers specializing in mathematics.
  • Investigation of the role of practical training phases and professional resources in teacher education and professionalization.

Funding

2023–2025, Institutional Funding

Team members

  • Carina Albu
  • Katrin Förtsch (Otto-von-Guericke-Universität Magdeburg)
  • Prof. Dr. Sebastian Geisler  (Universität Potsdam)
  • Prof. Dr. Stefanie Rach (Otto-von-Guericke-Universität Magdeburg)
  • Prof. Dr. Anke Lindmeier 

Publications

  • Förtsch, K., Rach, S. (2025): Vorberufliche Erfahrungen von Lehrkräften im Seiteneinstieg: Potenziale für den Mathematikunterricht?
  • Förtsch, K., Albu, C., Rach, S., Geisler, S., Lindmeier, A. (2024): Professionelle Kompetenzen von angehenden Lehrkräften und Lehrkräften im Seiteneinstieg: das Projekt kyMa. Beiträge zum Mathematikunterricht 2024.
Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg
Lehrstuhl für Didaktik der Mathematik

Regensburger Str. 160
90478 Nürnberg
  • Legal notice
  • Privacy
  • Accessibility
  • Facebook
  • RSS Feed
  • Twitter
  • Xing
Up