• Skip navigation
  • Skip to navigation
  • Skip to the bottom
Simulate organization breadcrumb open Simulate organization breadcrumb close
FAU Didaktik der Mathematik, Prof. Lindmeier
  • FAUTo the central FAU website
  1. Friedrich-Alexander-Universität
  2. Philosophische Fakultät und Fachbereich Theologie
  3. Department Fachdidaktiken
Suche öffnen
  • Deutsch
  • Campo
  • StudOn
  • FAUdir
  • Jobs
  • Map
  • Help
  1. Friedrich-Alexander-Universität
  2. Philosophische Fakultät und Fachbereich Theologie
  3. Department Fachdidaktiken

FAU Didaktik der Mathematik, Prof. Lindmeier

Navigation Navigation close
  • Our Team
  • Research
  1. Home
  2. Research
  3. EWIWE DigiLev

EWIWE DigiLev

In page navigation: Research
  • TaiGer Noticing
  • EWIWE DigiLev
  • PERFORMA
  • Past research projects

EWIWE DigiLev

Dr. Constanze Schadl

Dr. Constanze Schadl

Research Scientist

Chair of Mathematics Education Research
Department of Subject-Specific Education Research

Room: Raum 2.023
Regensburger Str. 160
90478 Nuremberg
Germany
  • Phone number: +49 911 5302-95537
  • Email: constanze.schadl@fau.de
  • ORCID: Page of Constanze Schadl
  • Research Gate: Page of Constanze Schadl

Prior knowledge influences learning outcomes, but how exactly is an open question. We examine the learning processes in the context of fractions in depth in order to clarify the basis for adaptive teaching offerings.

Objectives

  • obtain reliable and systematic knowledge about the longitudinal connections between individual prior knowledge and learning trajectories
  • Design of instruments for digital learning progress diagnostics in the area of ​​fraction calculations

Funding

2020-2024, Haushaltsmittel

Bezug zu weiteren Projekten

EWIWE DigiLev greift die Ergebnisse des Promotionsprojekts EWiWE, das Constanze Schadl an der LMU München abgeschlossen hat, auf und entwickelt das Vorhaben in Verbindung mit digitaler Lernverlaufsmessung mittels Plattform Levumi  weiter.

Projektbeteiligte Personen

  • Dr. Constanze Schadl
  • Prof. Dr. Anke Lindmeier
  • Kooperation mit Morton Bastian, Prof. Dr. Andreas Mühling, IPN – Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik und Universität Kiel

Projektbezogene Publikationen

  • Schadl, C. & Lindmeier, A. (2022). Modeling symbolic proportional reasoning skills from low to high level within a digital setting. In C. Fernández, S. Llinares, Á. Gutiérrez & N. Planas (Hrsg.), Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (S. 387–394). PME.
  • Schadl, C. & Lindmeier, A. (2023). Digital monitoring of fraction learning: Adapting a test for knowledge of fraction subconstructs. In M. Ayalon, B. Koichu, R. Leikin, L. Rubel & M. Tabach (Hrsg.), Proceedings of the 46th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (S. 155–162). PME.
  • Schadl, C. (2020). Individuelle Lernvoraussetzungen für den Erwerb des Bruchzahlkonzepts. Struk­turanalysen und Untersuchung der längsschnittlichen Prädiktivität. Münster: Waxmann. http://www.waxmann.com/buch4292
Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg
Lehrstuhl für Didaktik der Mathematik

Regensburger Str. 160
90478 Nürnberg
  • Legal notice
  • Privacy
  • Accessibility
  • Facebook
  • RSS Feed
  • Twitter
  • Xing
Up